Yoga

Yoga – Ashtanga vinyasa

Instruktør: Junya Illum

Undervisningen foregår: Sundhedscentret, Dronning Dagmars vej 200, Sal 1 og 2

Pris 660,- plus administrationsgebyr for 15 gange af 5 kvarter

Tidspunkt:

Onsdag eftermiddag kl. 15:15 – 16:30:  SALGSLINK

Dato: Starter op den 22. februar. Der er undervisning:

22. februar; 1, 8, 15, 22, 29 marts; 5, 19, 26 april; 3, 10, 17, 31 maj; 7, 14 juni.

Deltager antal: minimum 12 for at holdet bliver oprettet og max. 15 deltager

Der undervises i Ashtanga vinyasa yoga. Undervisningen foregår fortrinsvis på engelsk

Beskrivelse af hold:

Ashtanga vinyasa yoga er en dynamisk form af yoga og bygget op af klassiske yoga stillinger, der sat ind i en fast serie af stillinger. Vinyasa delen er hvor man abejder i et flow fra en stilling til næste med alle bevægelser kædet sammen med åndedrættet. Vinyasa betyder en bevægelse med en åndrættet indånding eller udånding. (mere…)

Styrketræning med bold/BOSU

Bliver ikke oprettet grundet for få tilmeldinger

Styrketræning med bold/BOSU

Instruktør:  Susse Burmester

Undervisningen foregår: Sundhedscentret, Dronning Dagmars vej 200, Sal 1 og 2

Pris 465,-  plus administrationsgebyr for 15 gange: SALGSLINK

Tidspunkt: Onsdage kl. 15.15 – 16.15

Dato: Starter op i uge 4 – i uge 7, 10 og 15 holdes der fri

Deltager antal: minimum 12 for at holdet bliver oprettet og max. 16 deltager

Husk at medbringe træningssko og en drikkedunk.

Hvad er boldtræning ?

At træne på de store træningsbolden er en sjov måde at træne på. Det kan få legebarnet frem i de fleste. Uanset din alder eller træningstilstand kan du have gavn af at træne på bold, idet der kan trænes på mange niveauer.

Holdet egner sig også til herre, da samme øvelse kan gøres mere udfordrende ved kun mindre variationer. Dette kunne to herre på sidste hold sande – der er udfordringer både på styrke og balance og vi kan klart anbefale holdet til andre herre.

Hvad er BOSU ?

Stort set alle kan træne BOSU træning med basisøvelser. Dog vil jeg fraråde træningen, hvis du har problemer med knæ/ankler og hofte.

BOSU træning kan også være ret udfordrende og kræver koncentration og opmærksomhed.

Hvad får jeg ud af Bosu træning:

– eminent supplerende aktivitet i coretræning

– eminent supplerede aktivitet i balance- og stabilitetstræning

– giver variation i styrketræning og konditionstræning

– træner samtidigt kredsløb/styrke og stabilitet

– træningen er alsidig og sjov; man hopper på en luftpude

– luftpuden giver øget bevægeudslag i coretræning og stræk

– luftpuden er behagelig til siddende og liggende træning

 

(mere…)

Mave/balle/lår hold for alle – uanset niveau

Bliver ikke oprettet grundet for få tilmeldinger

Mave/balle/lår hold

Underviser: Christina Breuning

Undervisningen foregår: Sundhedscentret, Dronning Dagmars vej 200, Sal 1 og 2

Pris 620,-  plus administrationsgebyr for 20 gange: SALGSLINK

Tidspunkt: Onsdage 16:20-17:20

Dato: Starter op i uge 4 – i uge 7 og 15 holdes der fri

Deltager antal: minimum 15 for at holdet bliver oprettet og max. 18 deltager

Beskrivelse af hold:

Holdet er for alle – uanset niveau.

Dette hold er for dig som ønsker at forbedre din muskelstyrkeudholdenhed samt træne de store muskelgrupper som ben, baller og mave.

Der vil være fokus på, at få trænet kroppens store muskelgrupper igennem med en række styrkeøvelser. Der er fokus på muskelstyrkeudholdehed, altså mange gentagelser af samme øvelse.

Timen begynder med opvarmning og der bruges elastikker i resten af timen. Derudover suppleres med andre øvelser som varieres fra gang til gang, såsom brug af stepbænke, vægte og puls-træning. Instruktøren instruerer i teknik.